Wednesday 3 December 2008

首次影音製作- duvet


因為藝術設計課的關係,就有了一個情書MV的作業
大致上就是要配合文字影像跟音樂做出一段MV來
不過老實說這根本就不像情書啊...
"陰暗和黑死風格,但是其實是在撒嬌"-->我好像就是這樣

影片在這裡!!! (03:33)

所採用的曲子是boa的"duvet"
(不是偽日本貨的寶兒,是一個英國的團體)
第一次聽到是很久以前一部動畫"Serial Experiments Lain"的片頭曲
Youtube上的原版-->這裡!!!

Lyrics:

"And you don't seem to understand
A shame you seemed an honest man
And all the fears you hold so dear
Will turn to whisper in your ear

And you know what they say might hurt you
And you know that it means so much
And you don't even feel a thing

I am falling
I am fading
I have lost it all

And you don't seem the lying kind
A shame that I can read your mind
And all the things that I read there
Candle lit smile that we both share

And you know I don't mean to hurt you
But you know that it means so much
And you don't even feel a thing

I am falling
I am fading
I am drowning, help me to breathe
I am hurting
I have lost it all
I am losing, help me to breathe "


從以前就很喜歡很喜歡這首歌,不知道為什麼...

另一方面,裡面的影像是我12月1日深夜回家路上拍的
有人問起為什麼都失焦,一方面是因為我最近抗拒拍普通的照片
另一方面則是失焦野代表我對於這個世界模模糊糊、又近又遠的迷濛認知
最後則是因為晚上拍照因為快門很慢,所以乾脆讓它模糊掩飾手振
最近都在弄模糊的東西,喜歡這種無法分辨你我身分的味道

裡面有幾張照片還挺喜歡的
說不定可以發展成一個系列喔!

啊啊,大家有什麼意見請告訴我

No comments: